1826
Philippe Suchard rozpoczął produkcję czekolady w swoim rodzinnym mieście Serrieres w pobliżu Neuenburgu.

1901
Narodziny czekolady Milka: 19 marca nazwa „Milka” została zarejestrowana jako znak towarowy. „Milka” to kombinacja słów mleko i kakao (niem. Milch i Kakao). W 1901 roku po raz pierwszy tabliczka czekolady Milka została owinięta w słynny fioletowy papier.

1913
Popularność czekolady Milka rośnie coraz bardziej. W 1913 roku w fabryce w Lörrach wyprodukowano 18 razy więcej czekolady niż w 1880 roku.

1922
Logo Milka jest teraz większe i ma złote barwy

1950
Opakowanie Milka znowu się zmienia: logo jest teraz białe, a tło fioletowe.

1962
LOGO MILKA STAJE SIĘ ZAREJESTROWANYM ZNAKIEM TOWAROWYM.

1964
OFICJALNIE FIOLETOWA
Fiolet staje się oficjalnym kolorem marki.
1972
W 1972 roku agencja Young & Rubicam stworzyła krowę Milka, a w 1973 roku stała się ona główną postacią reklamową marki MILKA.

1973
FIOLETOWA KROWA DEBIUTUJE W TELEWIZJI.
1988
Napis Milka, fioletowa krowa oraz alpejski krajobraz stają się dominującymi elementami opakowania.

1993
CZEKOLADY MILKA ZOSTAŁY WPROWADZONE NA RYNEK POLSKI PRZEZ FIRMĘ KRAFT FOODS POLSKA. Wcześniej produkty Milka były dostępne wyłącznie w sieci sklepów PEWEX.

2001
MILKA ŚWIĘTUJE 100. URODZINY!
2007
Milka jest teraz dostępna w przyjaznym dla środowiska opakowaniu typu flowpack, które zastępuje folię aluminiową.

2011
Wprowadzono nowe hasło reklamowe: Śmiało, bądźmy delikatni.
2012
MILKA ŚWIĘTUJE 111 LAT DELIKATNOŚCI!

2016
Milka „Delikatność w sercu” – nowy slogan marki pokazuje, że w każdym jest coś „delikatnego”, tak jak w delikatnej mlecznej czekoladzie Milka Alpine Milk.
2018
Napis Milka nabiera nowoczesnego wyglądu

2018
Tabliczki czekolady Milka są teraz dostępne w matowym opakowaniu. Nowe opakowanie czekolady sprawia, że różnorodność produktów Milka jest bardziej widoczna. Odwrotna strona ze składnikami i wartościami odżywczymi w większym formacie przekazuje konsumentom obszerne informacje o produktach.

2018
MILKA SPONSOREM KADRY NARODOWEJ SKOCZKÓW NARCIARSKICH.

2019
Milka pozyskuje 100% kakao, którego potrzebuje do swojej czekolady, zgodnie z programem zrównoważonego rozwoju Mondelēz International, Cocoa Life.